상세 컨텐츠

본문 제목

워킹데드 정지당했습니다. 이유는 ?? 고객센터 문의 및 해결방법

ALL

by 앵그리너구리 2024. 1. 3. 13:59

본문

728x90

워킹데드 영구정지 먹었습니다 스트레스받아서 속 쓰리네요

아무 불법프로그램 이용하지도 않았는데

이유도 없이 12월 29일날 정지 시작했네요

I had a permanent stop on the walking dead I'm so stressed that I'm upset

I didn't use any illegal program

It's been suspended on December 29 for no reason

 
 

이게 애초에 말이 되는 답변인지싶다..

이전과 동일한 환경 및 기기에서 어떠한 방식으로 플레이 했는지를 보여주려면

동일한 환경 집, 같은레벨, 같은 캐릭터들 같은방식으로 플레이하려면 계정을 새로 만든 이후 어느정로 레벨을 높여서 광고스킵을 다시 결제하고 같은 방식으로 녹화를 해서 보내달라는 것이다..

I don't know if this makes sense in the first place..

To show how you played in the same environment and device as before

If you want to play the same environmental house, the same level, and the same characters in the same way, after creating a new account, raise the level to a certain extent, pay for the advertising skip again, and record and send it in the same way..

아니 차라리 이렇게 다시 키워서 다시 같은 방식으로 소명자료를 제출해달라고 하면 귀찮아도 하겠다. 본계정을 많이 키우고 현질도 좀 해서 아까우니 말이다..

와이프 계정도 정지중인데 굉장히 열이 받는다 고객센터 응대하며 맘대로 사유없이 정지시키는것까지 연말부터 지금까지 스트레스다 컴투스....

Rather, it would be annoying to ask them to grow it again and submit explanatory materials again in the same way. It's a waste because I've grown a lot of the main account and spent some cash..

My wife's account is also being suspended, but I'm very angry. It's stressful from the end of the year to the end of the year to suspending it without any reason. Com2u...

추측 1 . 혹시나 이유를 추측 해보는데 와이프랑 같은 와이파이를 써가며 워킹데드를 해서그런가?

추측 2. 아니면 XPLA를 한지갑에 모아서 빗썸에 보내서 그런가??

( 지갑을 나누면 출금식 수수료가 2배로 들어가니까 하나가 좋음)

Guess 1. I'm guessing the reason, but is it because my wife and I are using the same Wi-Fi and walking dead?

Guess 2. Or is it because I collected XPLA in a pack and sent it to Bithumb??

(If you divide your wallet, you'll have to pay twice as much as the withdrawal fee, so one is better)

고객센터에 문의 했더니 소명자료<플레이영상포함> 제출하라그러네요

그래서 접속제한 당한계정은 플레이가 불가능해서 구글계정을 새로 만들어 플레이 영상을 보냈더니 보낸지 얼마 지나지않아

When I asked the customer center, they told me to submit explanatory data including play video

So, the account restricted from access is not playable, so I made a new Google account and sent the play video, but it hasn't been long since I sent it

남겨주신 소명자료는 모든 유관 부서와 꼼꼼히 검토를 진행했으나 이용제한된 계정에대해 제제해제로 도움드리기 어려운점 양해부탁드립니다. 이러고 끝이네요

We thoroughly reviewed the explanatory data you left with all related departments, but please understand that it is difficult to help you with the lifting of sanctions on restricted accounts. That's it

위 메일을 마지막으로 받은 이후 어떻게든 컴투스 고객센터와 전화연결이 되었다!

다른 타사 고객센터들과는 달리 고객센터와 전화연결 하기가 무척 어려웠다...

Since I last received the above mail, I've somehow been connected to Com2us Customer Center!

Unlike other third-party customer centers, it was very difficult to connect with the customer center by phone...

전화연결이 되어서 지금 처한 상황을 말을 해주고 알아보겠다며 잠시만 기다려달라는 친절한 상담사님..

5분 뒤 여보세요~ 알아보니까 밑의 사진에 있는 내용을 읽고 있으시다..

The kind counselor who calls me and tells me what I'm in, and asks me to wait a moment, saying I'll find out..

Hello in 5 minutes~ I found out that you are reading the contents in the picture below..

 

위 내용들을 종합하여 이용정지인 이유와 소명자료의 기준좀 알려달라 했더니 알아보고 다시 전화를 주기로 했다.

어서 빨리 답변을 받고 싶다. 답답하고 화가난다!

When I asked for the reason for the suspension of use and the criteria for clarification data by synthesizing the above contents, I decided to find out and call back.

I can't wait to hear back from you. I'm frustrated and angry!

-> 이용정지 사유 : 같은 ip에서 같은 시간대에 2개의 계정이 플레이 되었다.

= 그럼 집에서 가족끼리 게임 같이 하지말라는건가..

-> 해결방법이 뭐냐? : 같은 ip, 같은 시간에 2개의 계정을 플레이 하는 소명동영상자료를 제출해달라. 와이프랑 제가 직접 플레이하는 동영상 찍음 게임플레이 영상이 아닌 손가락으로 터치하는 영상

= 고객센터에서 말 해준데로 1월 2일 저녁에 바로 제출했음

-> Reason for suspension of use: 2 accounts were played in the same time zone on the same ip.

= So you don't want me to play games with my family at home..

-> What's the solution?: Please submit a video of calling to play two accounts at the same time and the same ip. Filming a video of my wife and I playing by ourselves. Not a gameplay video, but a video of touching with our fingers

= The customer center told me

-> 지금까지 깜깜 무소식 다시 고객센터랑 연결 해볼 예정이며 연결 안되면 본사 찾아갈 예정.

내 스킨 값, 광고스킵값, 플레이 못해서 XPLA 채굴 못한 값 다 보상 받아야 된다고 봄.

So far, I will connect with the customer center again, and if I can't connect, I will visit the headquarters.

I think I should be compensated for my skin value, my ad skips value, and my XPLA mining value because I couldn't play.

help@com2us.com

여기에 소명자료를 제출하는데 답장을 진짜 성의없이 하고 소명자료 기준도 말 안해주고 정지 사유도 말 안해준다 담당자가 봇인듯하다.

I submit the explanatory data here, but I reply sincerely, don't tell you the criteria for explanation, and don't tell you the reason for the suspension. It seems that the person in charge is a bot.

02-6292-6000 컴투스 (전화연결 후 안내 0번 누르고 연결 -> 안받으면 전화번호 남기기)

02-6292-6001 컴투스플랫폼 (전화를 3~4번 하니 받아주셧다.) 고객센터에 전화연결 해달라고 함.

1월2일 3~4번 전화시도 연결 성공

1월3일 5 번째 전화 시도중

02-6292-6001 Com2u platform (I called 3~4 times, so you answered.) Ask me to call the customer center.

On January 2nd, 3~4 phone calls were successful

Trying to make a second call on January 3rd

1월3일 8 번째 전화 시도중 연결 됌 8트만에 돼다니 ㄷㄷ 일부러 전화 안받는거 티나는데.. 여튼 연결돼서 고객센터랑 연결 부탁드린다고 함. 플랫폼팀에서 연락 드리라고 전해준다고하심 (오후 2시)

 

고객센터 전화 옴 14:35 계정 상태 소명자료 확인되어 영구정지 해제 되었다고 함.

전화 후 메일 확인

1588-7155 컴투스 고객센터 ( 2번 누르고 전화상담 예약) -> 거의 안되는듯

1588-7155 Com2u Customer Center (Press 2 to make a reservation for telephone consultation) -> Hardly

궁금한거 있으시면 제 텔방으로 오세요

If you have any questions, please come to my showroom

너구리네 텔레그램채팅방 https://t.me/Angryneogul

300x250

관련글 더보기

댓글 영역